tirsdag 21. oktober 2008

Privatliv

Stadig blir grensen for åpenhet om ens privatliv dyttet. Man legger ut fyllebilder der man roter med personer, eller skriver alle sine interesser og følelser på nettsamfunnene. Personlig liker jeg ikke at folk legger ut alle mulige bilder av meg uten min tillatelse. Det er liksom OK at jeg har noen bilder på facebook, eller andre steder.

MEN det som er viktig, er å IKKE legge ut information om seg selv som kan virke støtende, eller som kan ha negative effekter i fremtiden. Hvis man legger ut mange "fyllebilder" av seg selv, kan f.eks. en senere arbeidsgiver si at han ikke vil ha deg der, pga. at han kun vil ha ordentlige folk der.

Ønsker du å lage facebook eller nettby?

Please leave a comment :)

2 kommentarer:

Synne sa...

Fint innlegg. Det er bra at du har med eksempler og liknende. Det med å passe på hva som ligger ute, når man skal søke jobb er jo absoulutt relevant. Men det var en setning, som jeg ikke skjønte helt. Først skriver du at du ikke vil at folk skal legge ut bilder av deg uten din tillatese og så sier du " Det er liksom OK at jeg har noen bilder på facebook, eller andre steder." Er ikke dette litt motstridene?

Synne

Tellef sa...

Så lenge bildene ikke er støtende eller ødeleggende på noen måte, er det greit