onsdag 8. oktober 2008

How to improve my New-Norwegian

Hvordan gjøre MIN nynorsk bedre...

Først trenger man vel en god porsjon goodwill..
Jeg hater jo ikke nynorsk, men synes heller ikke det er det beste som har skjedd og at vi må forgude Ivar Aasen.

Men fordi Nynorsk er obligatorisk, må jeg vel finne en måte å fikse tanken på at dette subnorske språket vil hjemsøke min skolegang de neste 3 årene.

Sånn skriftlig sett må jeg ikke lære så mye nytt, men heller bare repetere (åhh...) gamle regler.. Verb, Substantiv osv. Kanskje mest må jeg tenke på at den=han/ho, man=ein osv. Det er disse småfeilene (som det er rimelig mange av) som gjør at jeg trekkes ned fra de høyeste karakterene.

Utover dette vil jeg si at jeg er helt grei i nynorsk, men jeg må øve... MYE!!



Please leave a comment

1 kommentar:

Priya Prasath sa...

Haha! Flott måte å si at du ikke liker det, men fikser det alike på;) Skulle ønske flere hadde skjønt det raskere slik at færre hadde klaget over hvor kjipt det er...